Vuosikirja 2017

Toimituskunta: Raine Koskimaa, Jonne Arjoranta, Usva Friman, Frans Mäyrä, Olli Sotamaa, Jaakko Suominen (toim.)

Tekninen toimitustyö ja taitto: Jonne Arjoranta

Lataa koko vuosikirja yhtenä PDF-tiedostona tai EPUB-tiedostona.

Sisällys

Kansi, julkaisutiedot, sisällysluettelo.

Johdanto

  1. Raine Koskimaa, Jonne Arjoranta, Usva Friman, Frans Mäyrä, Olli Sotamaa, Jaakko Suominen: Johdanto, 1–3. (pdf)

Artikkelit

  1. Tuulia Nevala: Pelaamisen elinkaari – pelien merkitykset elämän eri vaiheissa, 4–17. (pdf)
  2. Esko Ronimus: Verkkoroolipeligenren muutos: World of Warcraftin muutoksen ongelmat pelaajan näkökulmasta, 18–31. (pdf)
  3. Henna Syrjälä, Tapani N. Joelsson, Kaisa Könnölä, Harri T. Luomala, Saara Lundén, Mari Sandell & Tuomas Mäkilä: Foodscapeista gamescapeiksi: Välipalat pelaamiskäytännöissä, 32–48. (pdf)

Katsaukset

  1. Lasse Hämäläinen: Aapelin Minigolf: Pelaajayhteisön ja sen kulttuurin vaiheita, 49–59. (pdf)
  2. Pirkko Luoma: Go-lautapeliä Suomessa jo lähes 40 vuotta, 60–66. (pdf)

Pokémon GO -katsaukset

  1. Kati Alha, Elina Koskinen & Janne Paavilainen: Miksi suomalaiset hullaantuivat Pokémon GO:sta? Pelaajat vastaavat, 67–71. (pdf)
  2. Katriina Heljakka: Pokémon GO(es) Pori: Rajoja rikkovaa pelaamista tekstaripalstalla, 72–74. (pdf)
  3. Tuomas Kari: Pokémon GO: Kriittisten tapahtumien tilannekonteksti lisätyssä todellisuudessa, 75–78. (pdf)
  4. Tuomas Kari, Jonne Arjoranta, Markus Salo: Pokémon GO -pelaajien käyttäytymismuutokset, 80–81. (pdf)
  5. Johannes Koski: Pokémon tutkimuskohteena: tuoteperheen ja tutkimuksen aallot, 82–87. (pdf)

Arviot

  1. Tanja Sihvonen: Suomalaista pelihistoriaa sen laajaa kirjoa kunnioittaen, 88–90. (pdf)

CC BY-NC-ND 4.0 Kirjoittajat ja Pelitutkimuksen vuosikirja 2017

978-951-39-7318-6 (EPUB), 978-951-39-7317-9 (PDF)

www.pelitutkimus.fi