Suomalaiset pelejä käsittelevät väitöskirjat 1998–

Show all

2022

Roohi, Shaghayegh

Advances in AI-assisted game testing Väitöskirja

Tietotekniikka, Aalto-yliopisto, 2022, ISBN: 978-952-64-0825-5.

Abstract | Links | BibTeX | Avainsanat: AI agents, emotion recognition, englanninkieliset väitöskirjat, game testing, player experience, reinforcement learning

2020

Bopp, Julia Ayumi

Aesthetic emotions in digital games: The appeal of moving, challenging, and thought-provoking player experiences Väitöskirja

Tietojenkäsittelytiede, Aalto-yliopisto, 2020, ISBN: 978-952-64-0112-6 .

Abstract | Links | BibTeX | Avainsanat: aesthetic emotion, emotion, englanninkieliset väitöskirjat, games, player experience

2018

Alavesa, Paula

Playful appropriations of hybrid space: Combining virtual and physical environments in urban pervasive games Väitöskirja

Tietotekniikka, Oulun yliopisto., 2018, ISBN: 978-952-62-2138-0.

Abstract | Links | BibTeX | Avainsanat: englanninkieliset väitöskirjat, game user research, location-based mobile games, pervasive games, player experience