Suomalaiset pelejä käsittelevät väitöskirjat 1998–

Show all

144 entries « 1 of 3 »

2023

Holm, Suvi

Preferences, emotions, and visual attention in the first-person shooter game experience Väitöskirja

Psykologia, Turun yliopisto, 2023, ISBN: 978-951-29-9290-4.

Abstract | Links | BibTeX | Avainsanat: englanninkieliset väitöskirjat

Janhunen, Maarit

Exergame-based rehabilitation in older adults specifically after total knee replacement Väitöskirja

Fysioterapia, Jyväskylän yliopisto, 2023, ISBN: 978-951-39-9547-8.

Abstract | Links | BibTeX | Avainsanat: englanninkieliset väitöskirjat

Jääskä, Elina

Game-based learning methods in project management higher education Väitöskirja

Tuotantotalous, Oulun yliopisto, 2023, ISBN: 978-952-62-3683-4.

Abstract | Links | BibTeX | Avainsanat: digital game-based learning, earned value management, educational games, englanninkieliset väitöskirjat, game design, game-based learning, gamification of education, motivation, project management higher education, project sustainability management

Korkeila, Henry

Resources, capital, and players inside the game worlds: Bourdieusian approach to game cultures Väitöskirja

Digitaalinen kulttuuri, Turun yliopisto, 2023, ISBN: 978-951-29-9270-6.

Abstract | Links | BibTeX | Avainsanat: englanninkieliset väitöskirjat

Koski, Johannes

Producing affection: Affect and mediated intimacy in Pokémon Väitöskirja

Digitaalinen kulttuuri, Turun yliopisto, 2023, ISBN: 978-951-29-9366-6.

Abstract | Links | BibTeX | Avainsanat: englanninkieliset väitöskirjat

Lu, Chien

Shallow representations, profound discoveries : A methodological study of game culture in social media Väitöskirja

Koneoppiminen, Tampereen yliopisto, 2023.

Abstract | Links | BibTeX | Avainsanat: englanninkieliset väitöskirjat

Välisalo, Tanja

Who is your favourite character? Audience engagement with fictional characters Väitöskirja

Nykykulttuurin tutkimus, Jyväskylän yliopisto, 2023, ISBN: 978-951-39-9275-0.

Abstract | Links | BibTeX | Avainsanat: audience, audience studies, character engagement, englanninkieliset väitöskirjat, fans, fictional characters, film characters, game characters, players (non-music), transmedia

Luoto, Tim

Digital magic circle: Physically activating properties of the augmented reality games in the Northern context Väitöskirja

Kulttuuriantropologia, Oulun yliopisto, 2023, ISBN: 978-952-62-3876-0.

Abstract | Links | BibTeX | Avainsanat: augmented reality games (ARG), englanninkieliset väitöskirjat, exergames, gamification, health, persuasion, physical activity, wellbeing

Paasovaara, Susanna

Research for design of playful mobile services for social experiences between nearby strangers Väitöskirja

Tietotekniikka, Tampereen yliopisto, 2023, ISBN: 978-952-03-3150-4.

Abstract | Links | BibTeX | Avainsanat: englanninkieliset väitöskirjat

2022

Friman, Usva

Gender and game cultural agency in the post-gamer era: Finnish women players’ gaming practices, game cultural participation, and rejected gamer identity Väitöskirja

Digitaalinen kulttuuri, Turun yliopisto, 2022, ISBN: 978-951-29-8876-1.

Abstract | BibTeX | Avainsanat: englanninkieliset väitöskirjat

Kahila, Juho

Digital gaming and metagame activities: Opportunities for children’s informal learning Väitöskirja

Kasvatustiede, Itä-Suomen yliopisto, 2022, ISBN: 978-952-61-4730-7.

Links | BibTeX | Avainsanat: englanninkieliset väitöskirjat

Kanervisto, Anssi

Advances in deep learning for playing video games Väitöskirja

Tietojenkäsittelytiede, Itä-Suomen yliopisto, 2022, ISBN: 978-952-61-4444-3.

Links | BibTeX | Avainsanat: englanninkieliset väitöskirjat

Kerttula, Tero

(Broad)casting the game: The spectacle of real in representing and narrating video game play in live-action media Väitöskirja

Digitaalinen kulttuuri, Jyväskylän yliopisto, 2022, ISBN: 978-951-39-8968-2.

Abstract | Links | BibTeX | Avainsanat: englanninkieliset väitöskirjat

Lind, Kalle

Problem gambling and criminal behavior: Perspectives on comorbidities and social Disadvantage Väitöskirja

Sosiologia, Tampereen yliopisto, 2022, ISBN: 978-952-03-2559-6.

Abstract | Links | BibTeX | Avainsanat: criminal behavior, englanninkieliset väitöskirjat, gambling, problem gambling, social disadvantage

Pelser-Casrstens, Veruschka

Developing a serious game design framework for educational tabletop games with digital components Väitöskirja

Tietojenkäsittelytiede, Itä-Suomen yliopisto, 2022, ISBN: 978-952-61-4553-2.

Links | BibTeX | Avainsanat: englanninkieliset väitöskirjat

Rautalahti, Heidi

“I would rather contemplate big questions”: Imagining contemporary religion in digital games and among gamers from actor-centred and game-immanent perspectives Väitöskirja

Uskontotiede, Helsingin yliopisto, 2022, ISBN: 978-951-51-8547-1.

Abstract | Links | BibTeX | Avainsanat: englanninkieliset väitöskirjat

Roohi, Shaghayegh

Advances in AI-assisted game testing Väitöskirja

Tietotekniikka, Aalto-yliopisto, 2022, ISBN: 978-952-64-0825-5.

Abstract | Links | BibTeX | Avainsanat: AI agents, emotion recognition, englanninkieliset väitöskirjat, game testing, player experience, reinforcement learning

Ruotsalainen, Maria

Overwatch esports and the (re)configurations of gender and nationality Väitöskirja

Nykykulttuurin tutkimus, Jyväskylän yliopisto, 2022, ISBN: 978-951-39-9184-5.

Abstract | Links | BibTeX | Avainsanat: competitive gaming, englanninkieliset väitöskirjat, esports, gender, nationalism, nationality, qualitative research

Suovuo, Tomi

Reality guides for life before death Väitöskirja

Vuorovaikutusmuotoilu, Turun yliopisto, 2022, ISBN: 978-951-29-8910-2.

Abstract | Links | BibTeX | Avainsanat: englanninkieliset väitöskirjat

2021

Kainulainen, Tuomo

Studies on online horse race betting using individual-level betting data Väitöskirja

Kauppatieteiden laitos, Itä-Suomen yliopisto, 2021, ISBN: 978-952-61-4267-8.

Links | BibTeX | Avainsanat: englanninkieliset väitöskirjat

Laato, Samuli

Designing location-based games: How to support players' social interaction, physical activity and learning about their local environment Väitöskirja

Vuorovaikutusmuotoilu, Turun yliopisto, 2021, ISBN: 978-951-29-8565-4.

Abstract | Links | BibTeX | Avainsanat: englanninkieliset väitöskirjat

Laiti, Outi

Old ways of knowing, new ways of playing: The potential of collaborative game design to empower Indigenous Sámi Väitöskirja

Kasvatustiede, Lapin yliopisto, 2021, ISBN: 978-952-337-249-8.

Abstract | Links | BibTeX | Avainsanat: englanninkieliset väitöskirjat

Leinonen, Anna-Maiju

Technology for promoting physical activity in young men Väitöskirja

Lääketieteen tekniikka, Oulun yliopisto, 2021, ISBN: 978-952-62-2887-7.

Abstract | Links | BibTeX | Avainsanat: activity monitor, adolescent, behavior change, englanninkieliset väitöskirjat, gamification, health, sedentary behavior, self-monitoring

Macey, Joseph

A whole new ball game: The growing prevalence of video game-related gambling Väitöskirja

Ihmiset ja teknologiat, Tampereen yliopisto, 2021, ISBN: 978-952-03-2191-8.

Abstract | Links | BibTeX | Avainsanat: englanninkieliset väitöskirjat

Sirola, Anu

Web of gamble: A social psychological perspective on youth gambling and virtual communities Väitöskirja

Sosiaalipsykologia, Tampereen yliopisto, 2021, ISBN: 978-952-03-1812-3.

Abstract | Links | BibTeX | Avainsanat: englanninkieliset väitöskirjat

Ståhl, Matilda

Community, diversity and visuality: An ethno-case study on constructing identities and becoming legitimate participants in online/offline communities Väitöskirja

Kasvatustiede, Åbo Akademi, 2021, ISBN: 978-952-12-4127-7.

Abstract | Links | BibTeX | Avainsanat: community, diversity, education, englanninkieliset väitöskirjat, identities, identity (co)construction, identity construction, online, social media, video games, visuality

Törhönen, Maria

The professionalization of play: Examining the convergence of play and labour in online video content creation Väitöskirja

Tietotekniikka, Tampereen yliopisto, 2021, ISBN: 978-952-03-2036-2.

Abstract | Links | BibTeX | Avainsanat: englanninkieliset väitöskirjat

2020

Nylund, Niklas

Game heritage: Digital games in museum collections and exhibitions Väitöskirja

Informaatiotutkimus ja interaktiivinen media, Tampereen yliopisto, 2020, ISBN: 978-952-03-1697-6.

Abstract | Links | BibTeX | Avainsanat: cultural heritage, englanninkieliset väitöskirjat, game heritage, games, heritagization, museums, play, playing, preservation, reflexiveness

Alha, Kati

The rise of free-to-play: How the revenue model changed games and playing Väitöskirja

Informaatiotutkimus ja interaktiivinen media, Tampereen yliopisto, 2020, ISBN: 978-952-03-1774-4.

Abstract | Links | BibTeX | Avainsanat: attitudes, design, digital games, englanninkieliset väitöskirjat, ethics, experience, fairness, free-to-play, freemium, revenue models

Bopp, Julia Ayumi

Aesthetic emotions in digital games: The appeal of moving, challenging, and thought-provoking player experiences Väitöskirja

Tietojenkäsittelytiede, Aalto-yliopisto, 2020, ISBN: 978-952-64-0112-6 .

Abstract | Links | BibTeX | Avainsanat: aesthetic emotion, emotion, englanninkieliset väitöskirjat, games, player experience

Hannula, Otso

Knowledge co-creation in design games: Conversation analysis of an interorganizational design game session Väitöskirja

Tuotantotalous, Aalto-yliopisto, 2020, ISBN: 978-952-60-3827-8.

Abstract | Links | BibTeX | Avainsanat: boundary objects, conceptual artefacts, design games, distinction, englanninkieliset väitöskirjat, epistemic objects, knowledge building, knowledge co-creation, knowledge creation

Järvelä, Simo

Physiological synchrony and affective protosocial dynamics Väitöskirja

Kognitiotiede, Helsingin yliopisto, 2020, ISBN: 978-951-51-6425-4.

Abstract | Links | BibTeX | Avainsanat: englanninkieliset väitöskirjat

Kallio, Henrik

Essays on small group decision-making in a dynamic business simulation game Väitöskirja

Tieto- ja palvelujohtaminen, Aalto-yliopisto, 2020, ISBN: 978-952-60-3965-7.

Abstract | Links | BibTeX | Avainsanat: business simulation, englanninkieliset väitöskirjat, LASSO selection, logistic regression, multinomial logistic regression, real-time dynamic decision-making, regression analysis, regression tree, sequence analysis

Korhonen, Tanja

Tools and methods to support the key phases of serious game development in the health sector Väitöskirja

Tietojenkäsittelytiede, Oulun yliopisto, 2020, ISBN: 978-952-62-2703-0.

Abstract | Links | BibTeX | Avainsanat: education, englanninkieliset väitöskirjat, game design, game development process, health games, health sector, multidisciplinary teamwork, multimethod research, serious games, SGTM model

Käsmä, Marjukka

Social difference as action: A nexus analysis of gender and ability in World of Warcraft game culture Väitöskirja

Englantilainen filologia, Oulun yliopisto, 2020, ISBN: 978-952-62-2713-9.

Abstract | Links | BibTeX | Avainsanat: ability, englanninkieliset väitöskirjat, equality, gender, nexus analysis, online gaming

Köse, Dicle Berfin

Dual information systems: The complicated relationship of hedonic and utilitarian values Väitöskirja

Tietojärjestelmätiede, Jyväskylän yliopisto, 2020, ISBN: 978-951-39-8441-0.

Abstract | Links | BibTeX | Avainsanat: adaptation, content, dual information systems, englanninkieliset väitöskirjat, gamified services, habit, hedonic, mixed methods, social media data analysis, social networking services, user’s conception, utilitarian

Nordmyr, Johanna

Problem gambling in a Nordic context: Moving from social factors to a psychosocial perspective Väitöskirja

Hoitotiede, Åbo Akademi, 2020, ISBN: 978-952-12-3970-0.

Abstract | Links | BibTeX | Avainsanat: caring science, englanninkieliset väitöskirjat, Finland, gambling, health sciences, Nordic, population-based association study, problem gambling, psychosocial risk and support factors, systematic review

Pyae, Aung

The use of digital games to enhance the physical exercise activity of the elderly: A case of Finland Väitöskirja

Tietojenkäsittely, Turun yliopisto, 2020, ISBN: 978-952-12-3910-6.

Abstract | Links | BibTeX | Avainsanat: englanninkieliset väitöskirjat

Behbahani, Amin Rasti

Investigating the effect of digital game tasks, inducing different levels of involvement load, on the acquisition of vocabulary items Väitöskirja

Kielentutkimus, Jyväskylän yliopisto, 2020, ISBN: 978-951-39-8130-3.

Abstract | Links | BibTeX | Avainsanat: digital games, englanninkieliset väitöskirjat, levels of involvement load, task, think-aloud, vocabulary acquisition, vocabulary learning strategies

Tyni, Heikki

Games crowdfunding as a form of platformised cultural production: Effects on production, reception and circulation Väitöskirja

Informaatiotutkimus ja interaktiivinen media, Tampereen yliopisto, 2020, ISBN: 978-952-03-1757-7.

Abstract | Links | BibTeX | Avainsanat: englanninkieliset väitöskirjat, game production studies, platformisation, production logics

2019

Brauer, Sanna

Digital open badge-driven learning: Competence-based professional development for vocational teachers Väitöskirja

Kasvatustiede, Lapin yliopisto, 2019, ISBN: 978-952-337-110-1.

Abstract | Links | BibTeX | Avainsanat: englanninkieliset väitöskirjat

Brezowsky, Boglarka

Using game-based learning to enhance adaptive number knowledge Väitöskirja

Kasvatustiede, Turun yliopisto, 2019, ISBN: 978-951-29-7622-5.

Abstract | Links | BibTeX | Avainsanat: englanninkieliset väitöskirjat

Haaranen, Lassi

Game-related learning and exposure in computer science Väitöskirja

Tietotekniikka, Aalto-yliopisto, 2019, ISBN: 978-952-60-8386-5.

Abstract | Links | BibTeX | Avainsanat: achievement badges, computer science education, englanninkieliset väitöskirjat, game-related approaches, gamification, informal learning, interoperability, online learning management systems

Kalmanlehto, Johan

Beyond the figure: The notion of mimetic subject formation in Philippe Lacoue-Labarthe’s philosophy and its relevance to digital gameplay Väitöskirja

Taidekasvatus, Jyväskylän yliopisto, 2019, ISBN: 978-951-39-7847-1.

Abstract | Links | BibTeX | Avainsanat: englanninkieliset väitöskirjat

Loponen, Mika

The semiospheres of prejudice in the fantastic arts: The inherited racism of irrealia and their translation Väitöskirja

Englantilainen filologia, Helsingin yliopisto, 2019, ISBN: 978-951-51-4887-2.

Abstract | Links | BibTeX | Avainsanat: englanninkieliset väitöskirjat, fantasy, game studies, racism, science fiction, semiotics, transmediality

Majuri, Joonas

Dopamine, opioid and serotonin neurotransmission in behavioral addictions Väitöskirja

Neurologia, Turun yliopisto, 2019, ISBN: 978-951-29-7570-9.

Abstract | Links | BibTeX | Avainsanat: englanninkieliset väitöskirjat

Mystakidis, Stylianos

Motivation enhanced deep and meaningful learning with social virtual reality Väitöskirja

Informaatioteknologia, Jyväskylän yliopisto, 2019, ISBN: 978-951-39-7977-5.

Abstract | Links | BibTeX | Avainsanat: deep and meaningful learning, distance education, e-learning, englanninkieliset väitöskirjat, game-based learning, MOOCs, motivation, open education, social virtual reality

Pyky, Riitta

Physical activity and sedentary behaviour in young men: The determinants and effectiveness of a tailored, mobile, gamified intervention Väitöskirja

Liikuntalääketiede, Oulun yliopisto, 2019, ISBN: 978-952-62-2456-5.

Abstract | Links | BibTeX | Avainsanat: adolescent, englanninkieliset väitöskirjat, environment, exercise, gamification, health, intervention, parents, physical activity, sedentary behaviour, tailoring, youth

Sengupta, Lahari

Evaluation and players performance of the location-based game O-Mopsi Väitöskirja

Tietojenkäsittelytiede, Itä-Suomen yliopisto, 2019, ISBN: 978-952-61-3249-5.

Links | BibTeX | Avainsanat: englanninkieliset väitöskirjat

Sjöblom, Max

Spectating play: Investigating motivations for watching others play games Väitöskirja

Tietotekniikka, Aalto-yliopisto, 2019, ISBN: 978-952-60-8470-1 .

Abstract | Links | BibTeX | Avainsanat: englanninkieliset väitöskirjat, esports, media consumption, streaming

144 entries « 1 of 3 »