Suomalaiset pelejä käsittelevät väitöskirjat 1998–

Show all

2023

Luoto, Tim

Digital magic circle: Physically activating properties of the augmented reality games in the Northern context Väitöskirja

Kulttuuriantropologia, Oulun yliopisto, 2023, ISBN: 978-952-62-3876-0.

Abstract | Links | BibTeX | Avainsanat: augmented reality games (ARG), englanninkieliset väitöskirjat, exergames, gamification, health, persuasion, physical activity, wellbeing

2021

Leinonen, Anna-Maiju

Technology for promoting physical activity in young men Väitöskirja

Lääketieteen tekniikka, Oulun yliopisto, 2021, ISBN: 978-952-62-2887-7.

Abstract | Links | BibTeX | Avainsanat: activity monitor, adolescent, behavior change, englanninkieliset väitöskirjat, gamification, health, sedentary behavior, self-monitoring

2019

Haaranen, Lassi

Game-related learning and exposure in computer science Väitöskirja

Tietotekniikka, Aalto-yliopisto, 2019, ISBN: 978-952-60-8386-5.

Abstract | Links | BibTeX | Avainsanat: achievement badges, computer science education, englanninkieliset väitöskirjat, game-related approaches, gamification, informal learning, interoperability, online learning management systems

Pyky, Riitta

Physical activity and sedentary behaviour in young men: The determinants and effectiveness of a tailored, mobile, gamified intervention Väitöskirja

Liikuntalääketiede, Oulun yliopisto, 2019, ISBN: 978-952-62-2456-5.

Abstract | Links | BibTeX | Avainsanat: adolescent, englanninkieliset väitöskirjat, environment, exercise, gamification, health, intervention, parents, physical activity, sedentary behaviour, tailoring, youth

2018

Giunti, Guido

3MD for chronic conditions: A model for motivational mHealth design Väitöskirja

Tieto- ja sähkötekniikan tiedekunta, Oulun yliopisto, 2018, ISBN: 978-952-62-2015-4.

Abstract | Links | BibTeX | Avainsanat: chronic conditions, consumer health informatics, englanninkieliset väitöskirjat, gamification, health behavioral change, information systems, medical informatics, mHealth, user-centered design

Hassan, Lobna

Means to gameful ends: How should gamification be designed? Väitöskirja

Information Systems Science, Hanken Svenska handelshögskolan, 2018, ISBN: 978-952-232-368-2.

Abstract | Links | BibTeX | Avainsanat: civic engagement, e-participation, englanninkieliset väitöskirjat, gamefulness, gamification, motivation

2017

Koivisto, Jonna

Learning clinical reasoning through game-based simulation: Design principles for simulation games Väitöskirja

Informaatiotutkimus ja interaktiivinen media, Tampereen yliopisto. , 2017, ISBN: 978-952-03-0550-5.

Abstract | Links | BibTeX | Avainsanat: englanninkieliset väitöskirjat, games, gamification, information systems, motivation

2015

Hakulinen, Lasse

Gameful approaches for computer science education: From gamification to alternate reality games Väitöskirja

Tietotekniikka, Aalto-yliopisto, 2015, ISBN: 978-952-60-6172-6.

Abstract | Links | BibTeX | Avainsanat: achievement badges, achievement goal orientation, alternate reality games, computer science education, englanninkieliset väitöskirjat, gameful, gamification, motivation, serious games

Hamari, Juho

Gamification: Motivations & effects Väitöskirja

Tietojärjestelmätiede, Aalto-yliopisto, 2015, ISBN: 978-952-60-6055-2.

Abstract | Links | BibTeX | Avainsanat: badges, englanninkieliset väitöskirjat, gamification, hedonic information systems, playfulness