Suomalaiset pelejä käsittelevät väitöskirjat 1998–

Show all

2023

Jääskä, Elina

Game-based learning methods in project management higher education Väitöskirja

Tuotantotalous, Oulun yliopisto, 2023, ISBN: 978-952-62-3683-4.

Abstract | Links | BibTeX | Avainsanat: digital game-based learning, earned value management, educational games, englanninkieliset väitöskirjat, game design, game-based learning, gamification of education, motivation, project management higher education, project sustainability management

2019

Mystakidis, Stylianos

Motivation enhanced deep and meaningful learning with social virtual reality Väitöskirja

Informaatioteknologia, Jyväskylän yliopisto, 2019, ISBN: 978-951-39-7977-5.

Abstract | Links | BibTeX | Avainsanat: deep and meaningful learning, distance education, e-learning, englanninkieliset väitöskirjat, game-based learning, MOOCs, motivation, open education, social virtual reality

2018

February, Pamela J

Teaching and learning to read in Afrikaans: Teacher competence and computer-assisted support Väitöskirja

Psykologia, Jyväskylän yliopisto, 2018, ISBN: 978-951-39-7515-9.

Abstract | Links | BibTeX | Avainsanat: Afrikaans, computer-assisted reading intervention, englanninkieliset väitöskirjat, GraphoGame, motivation, reading instruction, reading skills

Hassan, Lobna

Means to gameful ends: How should gamification be designed? Väitöskirja

Information Systems Science, Hanken Svenska handelshögskolan, 2018, ISBN: 978-952-232-368-2.

Abstract | Links | BibTeX | Avainsanat: civic engagement, e-participation, englanninkieliset väitöskirjat, gamefulness, gamification, motivation

2017

Koivisto, Jonna

Learning clinical reasoning through game-based simulation: Design principles for simulation games Väitöskirja

Informaatiotutkimus ja interaktiivinen media, Tampereen yliopisto. , 2017, ISBN: 978-952-03-0550-5.

Abstract | Links | BibTeX | Avainsanat: englanninkieliset väitöskirjat, games, gamification, information systems, motivation

2015

Hakulinen, Lasse

Gameful approaches for computer science education: From gamification to alternate reality games Väitöskirja

Tietotekniikka, Aalto-yliopisto, 2015, ISBN: 978-952-60-6172-6.

Abstract | Links | BibTeX | Avainsanat: achievement badges, achievement goal orientation, alternate reality games, computer science education, englanninkieliset väitöskirjat, gameful, gamification, motivation, serious games