Suomalaiset pelejä käsittelevät väitöskirjat 1998–

Show all

2023

Jääskä, Elina

Game-based learning methods in project management higher education Väitöskirja

Tuotantotalous, Oulun yliopisto, 2023, ISBN: 978-952-62-3683-4.

Abstract | Links | BibTeX | Avainsanat: digital game-based learning, earned value management, educational games, englanninkieliset väitöskirjat, game design, game-based learning, gamification of education, motivation, project management higher education, project sustainability management

2020

Korhonen, Tanja

Tools and methods to support the key phases of serious game development in the health sector Väitöskirja

Tietojenkäsittelytiede, Oulun yliopisto, 2020, ISBN: 978-952-62-2703-0.

Abstract | Links | BibTeX | Avainsanat: education, englanninkieliset väitöskirjat, game design, game development process, health games, health sector, multidisciplinary teamwork, multimethod research, serious games, SGTM model

2018

Kultima, Annakaisa

Game design praxiology Väitöskirja

Informaatiotutkimus ja interaktiivinen media, Tampereen yliopisto, 2018, ISBN: 978-952-03-0742-4.

Abstract | Links | BibTeX | Avainsanat: creativity, englanninkieliset väitöskirjat, game design, game industry, game studies, ideation

2014

Oksanen, Kimmo

Serious game design: Supporting collaborative learning and investigating learners' experiences Väitöskirja

Kasvatustiede, Jyväskylän yliopisto, 2014, ISBN: 978-951-39-5857-2.

Abstract | Links | BibTeX | Avainsanat: collaboration, collaborative serious game, computer-supported collaborative learning, design research, educational games, englanninkieliset väitöskirjat, game design, game mechanics, serious game experiences

2013

Nummenmaa, Timo

Executable formal specifications in game development: Design, validation and evolution Väitöskirja

Tietojenkäsittelyoppi, Tampereen yliopisto, 2013, ISBN: 978-951-44-9276-1.

Abstract | Links | BibTeX | Avainsanat: englanninkieliset väitöskirjat, executable formal specifications, game design, game development, game evolution, simulation

2010

Lankoski, Petri

Character-driven game design: A design approach and its foundations in character engagement Väitöskirja

Media Lab, Aalto-yliopisto, 2010, ISBN: 0782-1832.

Abstract | Links | BibTeX | Avainsanat: character design, characters, computer games, design, englanninkieliset väitöskirjat, game design