Suomalaiset pelejä käsittelevät väitöskirjat 1998–

Show all

2020

Nylund, Niklas

Game heritage: Digital games in museum collections and exhibitions Väitöskirja

Informaatiotutkimus ja interaktiivinen media, Tampereen yliopisto, 2020, ISBN: 978-952-03-1697-6.

Abstract | Links | BibTeX | Avainsanat: cultural heritage, englanninkieliset väitöskirjat, game heritage, games, heritagization, museums, play, playing, preservation, reflexiveness

Bopp, Julia Ayumi

Aesthetic emotions in digital games: The appeal of moving, challenging, and thought-provoking player experiences Väitöskirja

Tietojenkäsittelytiede, Aalto-yliopisto, 2020, ISBN: 978-952-64-0112-6 .

Abstract | Links | BibTeX | Avainsanat: aesthetic emotion, emotion, englanninkieliset väitöskirjat, games, player experience

2017

Koivisto, Jonna

Learning clinical reasoning through game-based simulation: Design principles for simulation games Väitöskirja

Informaatiotutkimus ja interaktiivinen media, Tampereen yliopisto. , 2017, ISBN: 978-952-03-0550-5.

Abstract | Links | BibTeX | Avainsanat: englanninkieliset väitöskirjat, games, gamification, information systems, motivation

2011

Storgårds, Jan

Brand equity of digital games: The influence of product brand and consumer experiences as sources of unique value Väitöskirja

Tietojärjestelmätiede, Aalto-yliopisto, 2011, ISBN: 978-952-60-4087-5.

Abstract | Links | BibTeX | Avainsanat: brands, consumers, englanninkieliset väitöskirjat, evaluation, games, information systems, knowledge