Suomalaiset pelejä käsittelevät väitöskirjat 1998–

Show all

2023

Luoto, Tim

Digital magic circle: Physically activating properties of the augmented reality games in the Northern context Väitöskirja

Kulttuuriantropologia, Oulun yliopisto, 2023, ISBN: 978-952-62-3876-0.

Abstract | Links | BibTeX | Avainsanat: augmented reality games (ARG), englanninkieliset väitöskirjat, exergames, gamification, health, persuasion, physical activity, wellbeing

2021

Leinonen, Anna-Maiju

Technology for promoting physical activity in young men Väitöskirja

Lääketieteen tekniikka, Oulun yliopisto, 2021, ISBN: 978-952-62-2887-7.

Abstract | Links | BibTeX | Avainsanat: activity monitor, adolescent, behavior change, englanninkieliset väitöskirjat, gamification, health, sedentary behavior, self-monitoring

2019

Pyky, Riitta

Physical activity and sedentary behaviour in young men: The determinants and effectiveness of a tailored, mobile, gamified intervention Väitöskirja

Liikuntalääketiede, Oulun yliopisto, 2019, ISBN: 978-952-62-2456-5.

Abstract | Links | BibTeX | Avainsanat: adolescent, englanninkieliset väitöskirjat, environment, exercise, gamification, health, intervention, parents, physical activity, sedentary behaviour, tailoring, youth

2017

Männikkö, Niko

Problematic gaming behavior among adolescents and young adults: Relationship between gaming behavior and health Väitöskirja

Hoitotiede, Oulun yliopisto, 2017, ISBN: 978-952-62-1658-4.

Abstract | Links | BibTeX | Avainsanat: addictive behavior, adolescents, digital games, englanninkieliset väitöskirjat, health, internet gaming disorder, prevalence, young adults