Suomalaiset pelejä käsittelevät väitöskirjat 1998–

Show all

2020

Alha, Kati

The rise of free-to-play: How the revenue model changed games and playing Väitöskirja

Informaatiotutkimus ja interaktiivinen media, Tampereen yliopisto, 2020, ISBN: 978-952-03-1774-4.

Abstract | Links | BibTeX | Avainsanat: attitudes, design, digital games, englanninkieliset väitöskirjat, ethics, experience, fairness, free-to-play, freemium, revenue models

Behbahani, Amin Rasti

Investigating the effect of digital game tasks, inducing different levels of involvement load, on the acquisition of vocabulary items Väitöskirja

Kielentutkimus, Jyväskylän yliopisto, 2020, ISBN: 978-951-39-8130-3.

Abstract | Links | BibTeX | Avainsanat: digital games, englanninkieliset väitöskirjat, levels of involvement load, task, think-aloud, vocabulary acquisition, vocabulary learning strategies

2018

Piittinen, Sari

Reconstructing the gothic in games and gaming: Gothic monsters and ideology in the story world and player experiences of Fallout 3 Väitöskirja

Englannin kieli, Jyväskylän yliopisto , 2018, ISBN: 978-951-39-7607-1.

Abstract | Links | BibTeX | Avainsanat: digital games, dystopia, englanninkieliset väitöskirjat, Fallout 3, gameplay videos, gaming, gothic, monstrosity, morality, play experience

2017

Männikkö, Niko

Problematic gaming behavior among adolescents and young adults: Relationship between gaming behavior and health Väitöskirja

Hoitotiede, Oulun yliopisto, 2017, ISBN: 978-952-62-1658-4.

Abstract | Links | BibTeX | Avainsanat: addictive behavior, adolescents, digital games, englanninkieliset väitöskirjat, health, internet gaming disorder, prevalence, young adults

Pasanen, Tero

Beyond the pale: Gaming controversies and moral panics as rites of passage Väitöskirja

Digitaalinen kulttuuri, Jyväskylän yliopisto, 2017, ISBN: 978-951-39-7152-6.

Abstract | Links | BibTeX | Avainsanat: digital games, englanninkieliset väitöskirjat, game studies, game violence, gaming controversy, gaming culture, moral panic

2015

Arjoranta, Jonne

Real-time hermeneutics: Meaning-making in ludonarrative digital games Väitöskirja

Digitaalinen kulttuuri, Jyväskylän yliopisto, 2015, ISBN: 978-951-39-6164-0.

Abstract | Links | BibTeX | Avainsanat: computer games, definition, digital games, englanninkieliset väitöskirjat, Gadamer, game studies, Hans-Georg, hermeneutics, language-games, ludonarrative, Ludwig, meaning, narratology, role-playing games, sociology of language and religion, videogames, Wittgenstein

2009

Sotamaa, Olli

The player's game: Towards understanding player production among computer game cultures Väitöskirja

Mediatutkimus, Turun yliopisto, 2009, ISBN: 978-951-44-7650-1.

Abstract | Links | BibTeX | Avainsanat: digital games, englanninkieliset väitöskirjat, game culture, game industry, player production, player-centred design