Suomen pelitutkimuksen seura ry:n logokilpailu

Suomen pelitutkimuksen seura ry on vasta perustettu tieteellinen yhdistys, jonka tarkoituksena on edistää pelien, leikin, pelaamisen ja näihin liittyvien aihepiirien tieteellistä tutkimustyötä ja koulutusta. Seura toimii pelitutkimusta harjoittavien henkilöiden monitieteisenä edustajana, yhdyssiteenä ja tukena Suomessa. Yhdistyksen ideana on tuoda pelejä, leikkiä ja pelaamista käsitteleviin julkisiin keskusteluihin pelitutkimuksellista näkökulmaa.

Tarkoituksensa toteuttamiseksi seura tarvitsee logon. Yhdistys julkistaakin nyt logon suunnittelukilpailun, jonka palkintona on 300 euroa. Palkintosummalla ostamme logon ja siihen liittyvät immateriaalioikeudet seuralle.

Toivoisimme, että logo kuvastaisi monialaista pelitutkimuksen kenttää siten, että se samanaikaisesti sekä liittyy selvästi peleihin että jättää tilaa tulkinnoille. Logo voi liittyä pelikulttuureihin ja -tutkimukseen yleisemmällä tasolla, tai siinä voi visualisoitua joku yksittäiseen peliin, pelityyppiin, pelihahmoihin tai pelaajiin liittyvä teema.

Logon tulisi näyttää hyvältä niin digitaalisena kuin paperisessakin muodossa, yhtä hyvin suuri- ja pienikokoisena. Toivomme, että kilpailutyöhön sisältyy visuaalisen logon lisäksi teksti “Suomen pelitutkimuksen seura” erillisenä tekstielementtinä, jonka kieliversion voi tarvittaessa vaihtaa.

Kilpailuun voi osallistua lähettämällä logo kuvatiedostona (jpg, png tai tiff) sekä omat yhteystietosi osoitteeseen juho.hamari@uta.fi päivämäärään 28.2.2017 mennessä.

Kilpailun tuomaristona toimii seuran hallitus. Kilpailun voittaja julistetaan Pelitutkimuksen päivässä, ja voittajalle ilmoitetaan asiasta henkilökohtaisesti etukäteen. Raati pidättää itsellään oikeuden päättää myös olla valitsematta voittajaa ehdotusten joukosta.