Suomalaiset pelejä käsittelevät väitöskirjat 1998–

162 entries « 2 of 4 »

2019

Hämäläinen, Lasse

Nimet verkossa: Tutkimus verkkoyhteisöjen käyttäjänimistä ja virtuaalisen minigolfpelin radannimistä Väitöskirja

Suomen kieli, Helsingin yliopisto, 2019, ISBN: 978-951-51-5259-6.

Abstract | Links | BibTeX | Avainsanat: suomenkieliset väitöskirjat

Kalmanlehto, Johan

Beyond the figure: The notion of mimetic subject formation in Philippe Lacoue-Labarthe’s philosophy and its relevance to digital gameplay Väitöskirja

Taidekasvatus, Jyväskylän yliopisto, 2019, ISBN: 978-951-39-7847-1.

Abstract | Links | BibTeX | Avainsanat: englanninkieliset väitöskirjat

Loponen, Mika

The semiospheres of prejudice in the fantastic arts: The inherited racism of irrealia and their translation Väitöskirja

Englantilainen filologia, Helsingin yliopisto, 2019, ISBN: 978-951-51-4887-2.

Abstract | Links | BibTeX | Avainsanat: englanninkieliset väitöskirjat, fantasy, game studies, racism, science fiction, semiotics, transmediality

Majuri, Joonas

Dopamine, opioid and serotonin neurotransmission in behavioral addictions Väitöskirja

Neurologia, Turun yliopisto, 2019, ISBN: 978-951-29-7570-9.

Abstract | Links | BibTeX | Avainsanat: englanninkieliset väitöskirjat

Mystakidis, Stylianos

Motivation enhanced deep and meaningful learning with social virtual reality Väitöskirja

Informaatioteknologia, Jyväskylän yliopisto, 2019, ISBN: 978-951-39-7977-5.

Abstract | Links | BibTeX | Avainsanat: deep and meaningful learning, distance education, e-learning, englanninkieliset väitöskirjat, game-based learning, MOOCs, motivation, open education, social virtual reality

Pyky, Riitta

Physical activity and sedentary behaviour in young men: The determinants and effectiveness of a tailored, mobile, gamified intervention Väitöskirja

Liikuntalääketiede, Oulun yliopisto, 2019, ISBN: 978-952-62-2456-5.

Abstract | Links | BibTeX | Avainsanat: adolescent, englanninkieliset väitöskirjat, environment, exercise, gamification, health, intervention, parents, physical activity, sedentary behaviour, tailoring, youth

Sengupta, Lahari

Evaluation and players performance of the location-based game O-Mopsi Väitöskirja

Tietojenkäsittelytiede, Itä-Suomen yliopisto, 2019, ISBN: 978-952-61-3249-5.

Links | BibTeX | Avainsanat: englanninkieliset väitöskirjat

Sjöblom, Max

Spectating play: Investigating motivations for watching others play games Väitöskirja

Tietotekniikka, Aalto-yliopisto, 2019, ISBN: 978-952-60-8470-1 .

Abstract | Links | BibTeX | Avainsanat: englanninkieliset väitöskirjat, esports, media consumption, streaming

2018

Alavesa, Paula

Playful appropriations of hybrid space: Combining virtual and physical environments in urban pervasive games Väitöskirja

Tietotekniikka, Oulun yliopisto., 2018, ISBN: 978-952-62-2138-0.

Abstract | Links | BibTeX | Avainsanat: englanninkieliset väitöskirjat, game user research, location-based mobile games, pervasive games, player experience

February, Pamela J

Teaching and learning to read in Afrikaans: Teacher competence and computer-assisted support Väitöskirja

Psykologia, Jyväskylän yliopisto, 2018, ISBN: 978-951-39-7515-9.

Abstract | Links | BibTeX | Avainsanat: Afrikaans, computer-assisted reading intervention, englanninkieliset väitöskirjat, GraphoGame, motivation, reading instruction, reading skills

Giunti, Guido

3MD for chronic conditions: A model for motivational mHealth design Väitöskirja

Tieto- ja sähkötekniikan tiedekunta, Oulun yliopisto, 2018, ISBN: 978-952-62-2015-4.

Abstract | Links | BibTeX | Avainsanat: chronic conditions, consumer health informatics, englanninkieliset väitöskirjat, gamification, health behavioral change, information systems, medical informatics, mHealth, user-centered design

Hamari, Lotta

Assessment and promotion of physical activity in children: With special reference to children diagnosed with cancer. Väitöskirja

Hoitotiede, Turun yliopisto, 2018, ISBN: 978-951-29-7154-1.

Abstract | Links | BibTeX | Avainsanat: englanninkieliset väitöskirjat

Hassan, Lobna

Means to gameful ends: How should gamification be designed? Väitöskirja

Information Systems Science, Hanken Svenska handelshögskolan, 2018, ISBN: 978-952-232-368-2.

Abstract | Links | BibTeX | Avainsanat: civic engagement, e-participation, englanninkieliset väitöskirjat, gamefulness, gamification, motivation

Kultima, Annakaisa

Game design praxiology Väitöskirja

Informaatiotutkimus ja interaktiivinen media, Tampereen yliopisto, 2018, ISBN: 978-952-03-0742-4.

Abstract | Links | BibTeX | Avainsanat: creativity, englanninkieliset väitöskirjat, game design, game industry, game studies, ideation

Kylkilahti, Eliisa

Kulttuurista peliä palveluissa: Kuluttajataktiikoiden ja nuorten toimija-asemien esitysteoreettinen tarkastelu Väitöskirja

Kuluttajaekonomia, Helsingin yliopisto, 2018, ISBN: 978-951-51-4107-1.

Abstract | Links | BibTeX | Avainsanat: suomenkieliset väitöskirjat

Pakarinen, Anni

The development and feasibility of gamified digital intervention aiming to promote physical activity in early childhood Väitöskirja

Hoitotiede, Turun yliopisto, 2018, ISBN: 978-951-29-7397-2.

Abstract | Links | BibTeX | Avainsanat: englanninkieliset väitöskirjat

Parisod, Heidi

A health game as an intervention to support tobacco-related health literacy among early adolescents Väitöskirja

Hoitotiede, Turun yliopisto, 2018, ISBN: 978-951-29-7257-9.

Abstract | Links | BibTeX | Avainsanat: englanninkieliset väitöskirjat

Piittinen, Sari

Reconstructing the gothic in games and gaming: Gothic monsters and ideology in the story world and player experiences of Fallout 3 Väitöskirja

Englannin kieli, Jyväskylän yliopisto , 2018, ISBN: 978-951-39-7607-1.

Abstract | Links | BibTeX | Avainsanat: digital games, dystopia, englanninkieliset väitöskirjat, Fallout 3, gameplay videos, gaming, gothic, monstrosity, morality, play experience

Rodriguez-Aflecht, Gabriela

Exploring motivational effects of a mathematics serious game Väitöskirja

Kasvatustiede, Turun yliopisto, 2018, ISBN: 978-951-29-7298-2.

Abstract | Links | BibTeX | Avainsanat: englanninkieliset väitöskirjat

Kokabha, Maryam Roshan

Dynamics of success for early-stage mobile game startups Väitöskirja

Tieto ja palvelujohtamisen laitos, Aalto-yliopisto, 2018, ISBN: 978-952-60-8215-8.

Abstract | Links | BibTeX | Avainsanat: accelerator, app development, boundary resource, englanninkieliset väitöskirjat, experimentation, grounded theory, mobile game success, startup

Tuomisto, Maiju

Design-based research: Educational chemistry card and board games Väitöskirja

Kemia, Helsingin yliopisto, 2018, ISBN: 978-951-51-4361-7.

Abstract | Links | BibTeX | Avainsanat: chemistry education, context-based learning, educational game design, englanninkieliset väitöskirjat, transfer of knowledge

Vahlo, Jukka

In gameplay: The invariant structures and varieties of the video game gameplay experience Väitöskirja

Folkloristiikka, Turun yliopisto, 2018, ISBN: 978-951-29-7169-5.

Abstract | Links | BibTeX | Avainsanat: englanninkieliset väitöskirjat

2017

Fuerst, Sascha

Entrepreneurial internationalization: A process perspective Väitöskirja

Kansainvälinen liiketoiminta, Turun yliopisto, 2017, ISBN: 978-951-29-6998-2.

Abstract | Links | BibTeX | Avainsanat: englanninkieliset väitöskirjat

Heiskanen, Maria

Problem gamblers and money: Unbalanced budgets and financial recovery Väitöskirja

Sosiaalitieteet, Helsingin yliopisto, 2017, ISBN: 978-951-51-3284-0.

Abstract | Links | BibTeX | Avainsanat: englanninkieliset väitöskirjat

Kari, Tuomas

Exergaming usage: Hedonic and utilitarian aspects Väitöskirja

Tietojärjestelmätiede, Jyväskylän yliopisto, 2017, ISBN: 978-951-39-6956-1.

Abstract | Links | BibTeX | Avainsanat: englanninkieliset väitöskirjat, exergames, exergaming, habits of playing, information systems usage, usage intentions, use continuance, user behaviour, user experience

Koivisto, Jaana-Maija

Learning clinical reasoning through game-based simulation: Design principles for simulation games Väitöskirja

Kasvatustiede, Helsingin yliopisto, 2017, ISBN: 978-951-51-3129-4.

Abstract | Links | BibTeX | Avainsanat: englanninkieliset väitöskirjat

Koivisto, Jonna

Learning clinical reasoning through game-based simulation: Design principles for simulation games Väitöskirja

Informaatiotutkimus ja interaktiivinen media, Tampereen yliopisto. , 2017, ISBN: 978-952-03-0550-5.

Abstract | Links | BibTeX | Avainsanat: englanninkieliset väitöskirjat, games, gamification, information systems, motivation

Korhonen, Vesa

High support need and minimally verbal children with autism: Exploration of technology-based research methodology and the case of attending to eyes Väitöskirja

Psykologia, Itä-Suomen yliopisto, 2017, ISBN: 978-952-61-2376-9.

Links | BibTeX | Avainsanat: englanninkieliset väitöskirjat

Matilainen, Riitta

Production and consumption of recreational gambling in twentieth-century Finland Väitöskirja

Talous- ja sosiaalihistoria, Helsingin yliopisto, 2017, ISBN: 978-951-51-3282-6.

Abstract | Links | BibTeX | Avainsanat: englanninkieliset väitöskirjat

Moisala, Mona

Brain activations related to attention and working memory and their association with technology-mediated activities Väitöskirja

Psykologia, Helsingin yliopisto, 2017, ISBN: 978-951-51-2979-6.

Abstract | Links | BibTeX | Avainsanat: englanninkieliset väitöskirjat

Myllymaa, Antti

The political economy of online gambling in the European Union Väitöskirja

Valtio-oppi, Helsingin yliopisto, 2017, ISBN: 978-951-51-2987-1.

Abstract | Links | BibTeX | Avainsanat: englanninkieliset väitöskirjat

Mäkinen, Liisa

Ludic surveillance: Examining mundane surveillance practices at the interface of control and play Väitöskirja

Yhteiskuntapolitiikka, Helsingin yliopisto, 2017, ISBN: 978-951-51-2590-3.

Abstract | Links | BibTeX | Avainsanat: englanninkieliset väitöskirjat

Männikkö, Niko

Problematic gaming behavior among adolescents and young adults: Relationship between gaming behavior and health Väitöskirja

Hoitotiede, Oulun yliopisto, 2017, ISBN: 978-952-62-1658-4.

Abstract | Links | BibTeX | Avainsanat: addictive behavior, adolescents, digital games, englanninkieliset väitöskirjat, health, internet gaming disorder, prevalence, young adults

Pasanen, Tero

Beyond the pale: Gaming controversies and moral panics as rites of passage Väitöskirja

Digitaalinen kulttuuri, Jyväskylän yliopisto, 2017, ISBN: 978-951-39-7152-6.

Abstract | Links | BibTeX | Avainsanat: digital games, englanninkieliset väitöskirjat, game studies, game violence, gaming controversy, gaming culture, moral panic

Reunanen, Markku

Times of change in the demoscene: A creative community and its relationship with technology Väitöskirja

Digitaalinen kulttuuri, Turun yliopisto, 2017, ISBN: 978-951-29-6717-9.

Abstract | Links | BibTeX | Avainsanat: englanninkieliset väitöskirjat

Äyrämö, Sanna-Mari

In order to enable meaningful playing: How to support player's learning through digital game narrative design Väitöskirja

Digitaalinen kulttuuri, Tampereen yliopisto, 2017, ISBN: 978-951-39-6998-1.

Abstract | Links | BibTeX | Avainsanat: digital game, digital narrative, englanninkieliset väitöskirjat, learning game design, narrative theory

2016

Korhonen, Hannu

Evaluating playability of mobile games with the expert review method Väitöskirja

Vuorovaikutteinen teknologia, Tampereen yliopisto., 2016, ISBN: 978-952-03-0196-5.

Abstract | Links | BibTeX | Avainsanat: englanninkieliset väitöskirjat, expert review, heuristic, mobile games, playability, videogames

Parkkila, Janne

Connecting video games as a solution for the growing video game markets Väitöskirja

Tietotekniikka, Lappeenrannan teknillinen yliopisto, 2016, ISBN: 978-952-335-031-1.

Abstract | Links | BibTeX | Avainsanat: connecting video games, englanninkieliset väitöskirjat, interoperability, player interview, video game developer interview, video game ontology

Roine, Hanna-Riikka

Imaginative, immersive and interactive engagements: The rhetoric of worldbuilding in contemporary speculative fiction Väitöskirja

Yleinen kirjallisuustiede, Tampereen yliopisto, 2016, ISBN: 978-952-03-0195-8.

Abstract | Links | BibTeX | Avainsanat: englanninkieliset väitöskirjat, narratology, rhetoric, speculative fiction, transmediality, worldbuilding

Räsänen, Tiina

Terveys pelissä: Nuorten rahapelaamisen yhteys riskikäyttäytymiseen Väitöskirja

Sosiaali- ja terveyspolitiikka, Tampereen yliopisto, 2016, ISBN: 978-952-03-0257-3.

Abstract | Links | BibTeX | Avainsanat: suomenkieliset väitöskirjat

Seregina, Anastasia

Performing fantasy and reality Väitöskirja

Markkinointi, Aalto-yliopisto, 2016.

Abstract | Links | BibTeX | Avainsanat: art-based research, consumer culture, englanninkieliset väitöskirjat, fantasy, imagination, larp, performance, theatre

Väistö, Terhi

Children’s discourse on development in online and offline fields: A study of positions and symbolic power Väitöskirja

Markkinointi, Aalto-yliopisto, 2016, ISBN: 978-952-60-6847-3.

Abstract | Links | BibTeX | Avainsanat: childhood, consumer culture, consumer socialization, englanninkieliset väitöskirjat, field theory

2015

Arjoranta, Jonne

Real-time hermeneutics: Meaning-making in ludonarrative digital games Väitöskirja

Digitaalinen kulttuuri, Jyväskylän yliopisto, 2015, ISBN: 978-951-39-6164-0.

Abstract | Links | BibTeX | Avainsanat: computer games, definition, digital games, englanninkieliset väitöskirjat, Gadamer, game studies, Hans-Georg, hermeneutics, language-games, ludonarrative, Ludwig, meaning, narratology, role-playing games, sociology of language and religion, videogames, Wittgenstein

Eränpalo, Tommi

Pelillisyys tuo esiin nuorten kansalaispätevyyttä: Analyysejä nuorten yhteiskunnallisesta deliberaatiosta Väitöskirja

Opettajankoulutus, Helsingin yliopisto, 2015, ISBN: 978-951-51-1127-2.

Abstract | Links | BibTeX | Avainsanat: deliberaatio, kansalaispätevyys, osallistaminen, pelillistäminen, suomenkieliset väitöskirjat

Hakulinen, Lasse

Gameful approaches for computer science education: From gamification to alternate reality games Väitöskirja

Tietotekniikka, Aalto-yliopisto, 2015, ISBN: 978-952-60-6172-6.

Abstract | Links | BibTeX | Avainsanat: achievement badges, achievement goal orientation, alternate reality games, computer science education, englanninkieliset väitöskirjat, gameful, gamification, motivation, serious games

Hamari, Juho

Gamification: Motivations & effects Väitöskirja

Tietojärjestelmätiede, Aalto-yliopisto, 2015, ISBN: 978-952-60-6055-2.

Abstract | Links | BibTeX | Avainsanat: badges, englanninkieliset väitöskirjat, gamification, hedonic information systems, playfulness

Heinimäki, Teemu

Technology trees and tools: Constructing development graphs for digital games Väitöskirja

Tietojenkäsittelytiede, Tampereen teknillinen yliopisto, 2015, ISBN: 978-952-15-3633-5.

Abstract | Links | BibTeX | Avainsanat: englanninkieliset väitöskirjat

Ihamäki, Pirita

User experience of geocaching and its application to tourism and education Väitöskirja

Digitaalinen kulttuuri, Turun yliopisto, 2015, ISBN: 978-951-29-6153-5.

Abstract | Links | BibTeX | Avainsanat: englanninkieliset väitöskirjat

Karhulahti, Veli-Matti

Adventures of ludom: A videogame geneontology Väitöskirja

Mediatutkimus, Turun yliopisto, 2015, ISBN: 978-951-29-6090-3.

Abstract | Links | BibTeX | Avainsanat: englanninkieliset väitöskirjat

Kellomäki, Timo

Large-scale water simulation in games Väitöskirja

Tietotekniikka, Tampereen teknillinen yliopisto, 2015, ISBN: 978-952-15-3643-4.

Abstract | Links | BibTeX | Avainsanat: englanninkieliset väitöskirjat

162 entries « 2 of 4 »