Suomalaiset pelejä käsittelevät väitöskirjat 1998– / Finnish doctoral dissertations on games 1998–

177 entries « 2 of 4 »

2020

Järvelä, Simo

Physiological synchrony and affective protosocial dynamics Väitöskirja

Kognitiotiede, Helsingin yliopisto, 2020, ISBN: 978-951-51-6425-4.

Abstract | Links | BibTeX | Avainsanat: englanninkieliset väitöskirjat

Kallio, Henrik

Essays on small group decision-making in a dynamic business simulation game Väitöskirja

Tieto- ja palvelujohtaminen, Aalto-yliopisto, 2020, ISBN: 978-952-60-3965-7.

Abstract | Links | BibTeX | Avainsanat: business simulation, englanninkieliset väitöskirjat, LASSO selection, logistic regression, multinomial logistic regression, real-time dynamic decision-making, regression analysis, regression tree, sequence analysis

Korhonen, Tanja

Tools and methods to support the key phases of serious game development in the health sector Väitöskirja

Tietojenkäsittelytiede, Oulun yliopisto, 2020, ISBN: 978-952-62-2703-0.

Abstract | Links | BibTeX | Avainsanat: education, englanninkieliset väitöskirjat, game design, game development process, health games, health sector, multidisciplinary teamwork, multimethod research, serious games, SGTM model

Käsmä, Marjukka

Social difference as action: A nexus analysis of gender and ability in World of Warcraft game culture Väitöskirja

Englantilainen filologia, Oulun yliopisto, 2020, ISBN: 978-952-62-2713-9.

Abstract | Links | BibTeX | Avainsanat: ability, englanninkieliset väitöskirjat, equality, gender, nexus analysis, online gaming

Köse, Dicle Berfin

Dual information systems: The complicated relationship of hedonic and utilitarian values Väitöskirja

Tietojärjestelmätiede, Jyväskylän yliopisto, 2020, ISBN: 978-951-39-8441-0.

Abstract | Links | BibTeX | Avainsanat: adaptation, content, dual information systems, englanninkieliset väitöskirjat, gamified services, habit, hedonic, mixed methods, social media data analysis, social networking services, user’s conception, utilitarian

Meriläinen, Mikko

Kohti pelisivistystä: Nuorten digitaalinen pelaaminen ja pelihaitat kotien kasvatuskysymyksenä Väitöskirja

Kasvatustiede, Helsingin yliopisto, 2020, ISBN: 978-951-51-5791-1.

Abstract | Links | BibTeX | Avainsanat: suomenkieliset väitöskirjat

Nordmyr, Johanna

Problem gambling in a Nordic context: Moving from social factors to a psychosocial perspective Väitöskirja

Hoitotiede, Åbo Akademi, 2020, ISBN: 978-952-12-3970-0.

Abstract | Links | BibTeX | Avainsanat: caring science, englanninkieliset väitöskirjat, Finland, gambling, health sciences, Nordic, population-based association study, problem gambling, psychosocial risk and support factors, systematic review

Pyae, Aung

The use of digital games to enhance the physical exercise activity of the elderly: A case of Finland Väitöskirja

Tietojenkäsittely, Turun yliopisto, 2020, ISBN: 978-952-12-3910-6.

Abstract | Links | BibTeX | Avainsanat: englanninkieliset väitöskirjat

Behbahani, Amin Rasti

Investigating the effect of digital game tasks, inducing different levels of involvement load, on the acquisition of vocabulary items Väitöskirja

Kielentutkimus, Jyväskylän yliopisto, 2020, ISBN: 978-951-39-8130-3.

Abstract | Links | BibTeX | Avainsanat: digital games, englanninkieliset väitöskirjat, levels of involvement load, task, think-aloud, vocabulary acquisition, vocabulary learning strategies

Tyni, Heikki

Games crowdfunding as a form of platformised cultural production: Effects on production, reception and circulation Väitöskirja

Informaatiotutkimus ja interaktiivinen media, Tampereen yliopisto, 2020, ISBN: 978-952-03-1757-7.

Abstract | Links | BibTeX | Avainsanat: englanninkieliset väitöskirjat, game production studies, platformisation, production logics

Grufstedt, Ylva

Counterfactual History and Game Design Practice in Digital Strategy Games Väitöskirja

2020.

Links | BibTeX | Avainsanat:

2019

Ahonen, Jukka

Kolme kriisiä ja kansalliset rahapelit: Yhteiskunnallisten murroskausien vaikutus suomalaisen rahapelijärjestelmän muotoutumiseen Väitöskirja

Historia, Helsingin yliopisto, 2019, ISBN: 978-951-51-4777-6.

Abstract | Links | BibTeX | Avainsanat: suomenkieliset väitöskirjat

Brauer, Sanna

Digital open badge-driven learning: Competence-based professional development for vocational teachers Väitöskirja

Kasvatustiede, Lapin yliopisto, 2019, ISBN: 978-952-337-110-1.

Abstract | Links | BibTeX | Avainsanat: englanninkieliset väitöskirjat

Brezowsky, Boglarka

Using game-based learning to enhance adaptive number knowledge Väitöskirja

Kasvatustiede, Turun yliopisto, 2019, ISBN: 978-951-29-7622-5.

Abstract | Links | BibTeX | Avainsanat: englanninkieliset väitöskirjat

Haaranen, Lassi

Game-related learning and exposure in computer science Väitöskirja

Tietotekniikka, Aalto-yliopisto, 2019, ISBN: 978-952-60-8386-5.

Abstract | Links | BibTeX | Avainsanat: achievement badges, computer science education, englanninkieliset väitöskirjat, game-related approaches, gamification, informal learning, interoperability, online learning management systems

Hämäläinen, Lasse

Nimet verkossa: Tutkimus verkkoyhteisöjen käyttäjänimistä ja virtuaalisen minigolfpelin radannimistä Väitöskirja

Suomen kieli, Helsingin yliopisto, 2019, ISBN: 978-951-51-5259-6.

Abstract | Links | BibTeX | Avainsanat: suomenkieliset väitöskirjat

Kalmanlehto, Johan

Beyond the figure: The notion of mimetic subject formation in Philippe Lacoue-Labarthe’s philosophy and its relevance to digital gameplay Väitöskirja

Taidekasvatus, Jyväskylän yliopisto, 2019, ISBN: 978-951-39-7847-1.

Abstract | Links | BibTeX | Avainsanat: englanninkieliset väitöskirjat

Loponen, Mika

The semiospheres of prejudice in the fantastic arts: The inherited racism of irrealia and their translation Väitöskirja

Englantilainen filologia, Helsingin yliopisto, 2019, ISBN: 978-951-51-4887-2.

Abstract | Links | BibTeX | Avainsanat: englanninkieliset väitöskirjat, fantasy, game studies, racism, science fiction, semiotics, transmediality

Majuri, Joonas

Dopamine, opioid and serotonin neurotransmission in behavioral addictions Väitöskirja

Neurologia, Turun yliopisto, 2019, ISBN: 978-951-29-7570-9.

Abstract | Links | BibTeX | Avainsanat: englanninkieliset väitöskirjat

Mystakidis, Stylianos

Motivation enhanced deep and meaningful learning with social virtual reality Väitöskirja

Informaatioteknologia, Jyväskylän yliopisto, 2019, ISBN: 978-951-39-7977-5.

Abstract | Links | BibTeX | Avainsanat: deep and meaningful learning, distance education, e-learning, englanninkieliset väitöskirjat, game-based learning, MOOCs, motivation, open education, social virtual reality

Pyky, Riitta

Physical activity and sedentary behaviour in young men: The determinants and effectiveness of a tailored, mobile, gamified intervention Väitöskirja

Liikuntalääketiede, Oulun yliopisto, 2019, ISBN: 978-952-62-2456-5.

Abstract | Links | BibTeX | Avainsanat: adolescent, englanninkieliset väitöskirjat, environment, exercise, gamification, health, intervention, parents, physical activity, sedentary behaviour, tailoring, youth

Sengupta, Lahari

Evaluation and players performance of the location-based game O-Mopsi Väitöskirja

Tietojenkäsittelytiede, Itä-Suomen yliopisto, 2019, ISBN: 978-952-61-3249-5.

Links | BibTeX | Avainsanat: englanninkieliset väitöskirjat

Sjöblom, Max

Spectating play: Investigating motivations for watching others play games Väitöskirja

Tietotekniikka, Aalto-yliopisto, 2019, ISBN: 978-952-60-8470-1 .

Abstract | Links | BibTeX | Avainsanat: englanninkieliset väitöskirjat, esports, media consumption, streaming

2018

Alavesa, Paula

Playful appropriations of hybrid space: Combining virtual and physical environments in urban pervasive games Väitöskirja

Tietotekniikka, Oulun yliopisto., 2018, ISBN: 978-952-62-2138-0.

Abstract | Links | BibTeX | Avainsanat: englanninkieliset väitöskirjat, game user research, location-based mobile games, pervasive games, player experience

February, Pamela J

Teaching and learning to read in Afrikaans: Teacher competence and computer-assisted support Väitöskirja

Psykologia, Jyväskylän yliopisto, 2018, ISBN: 978-951-39-7515-9.

Abstract | Links | BibTeX | Avainsanat: Afrikaans, computer-assisted reading intervention, englanninkieliset väitöskirjat, GraphoGame, motivation, reading instruction, reading skills

Giunti, Guido

3MD for chronic conditions: A model for motivational mHealth design Väitöskirja

Tieto- ja sähkötekniikan tiedekunta, Oulun yliopisto, 2018, ISBN: 978-952-62-2015-4.

Abstract | Links | BibTeX | Avainsanat: chronic conditions, consumer health informatics, englanninkieliset väitöskirjat, gamification, health behavioral change, information systems, medical informatics, mHealth, user-centered design

Hamari, Lotta

Assessment and promotion of physical activity in children: With special reference to children diagnosed with cancer. Väitöskirja

Hoitotiede, Turun yliopisto, 2018, ISBN: 978-951-29-7154-1.

Abstract | Links | BibTeX | Avainsanat: englanninkieliset väitöskirjat

Hassan, Lobna

Means to gameful ends: How should gamification be designed? Väitöskirja

Information Systems Science, Hanken Svenska handelshögskolan, 2018, ISBN: 978-952-232-368-2.

Abstract | Links | BibTeX | Avainsanat: civic engagement, e-participation, englanninkieliset väitöskirjat, gamefulness, gamification, motivation

Kultima, Annakaisa

Game design praxiology Väitöskirja

Informaatiotutkimus ja interaktiivinen media, Tampereen yliopisto, 2018, ISBN: 978-952-03-0742-4.

Abstract | Links | BibTeX | Avainsanat: creativity, englanninkieliset väitöskirjat, game design, game industry, game studies, ideation

Kylkilahti, Eliisa

Kulttuurista peliä palveluissa: Kuluttajataktiikoiden ja nuorten toimija-asemien esitysteoreettinen tarkastelu Väitöskirja

Kuluttajaekonomia, Helsingin yliopisto, 2018, ISBN: 978-951-51-4107-1.

Abstract | Links | BibTeX | Avainsanat: suomenkieliset väitöskirjat

Pakarinen, Anni

The development and feasibility of gamified digital intervention aiming to promote physical activity in early childhood Väitöskirja

Hoitotiede, Turun yliopisto, 2018, ISBN: 978-951-29-7397-2.

Abstract | Links | BibTeX | Avainsanat: englanninkieliset väitöskirjat

Parisod, Heidi

A health game as an intervention to support tobacco-related health literacy among early adolescents Väitöskirja

Hoitotiede, Turun yliopisto, 2018, ISBN: 978-951-29-7257-9.

Abstract | Links | BibTeX | Avainsanat: englanninkieliset väitöskirjat

Piittinen, Sari

Reconstructing the gothic in games and gaming: Gothic monsters and ideology in the story world and player experiences of Fallout 3 Väitöskirja

Englannin kieli, Jyväskylän yliopisto , 2018, ISBN: 978-951-39-7607-1.

Abstract | Links | BibTeX | Avainsanat: digital games, dystopia, englanninkieliset väitöskirjat, Fallout 3, gameplay videos, gaming, gothic, monstrosity, morality, play experience

Rodriguez-Aflecht, Gabriela

Exploring motivational effects of a mathematics serious game Väitöskirja

Kasvatustiede, Turun yliopisto, 2018, ISBN: 978-951-29-7298-2.

Abstract | Links | BibTeX | Avainsanat: englanninkieliset väitöskirjat

Kokabha, Maryam Roshan

Dynamics of success for early-stage mobile game startups Väitöskirja

Tieto ja palvelujohtamisen laitos, Aalto-yliopisto, 2018, ISBN: 978-952-60-8215-8.

Abstract | Links | BibTeX | Avainsanat: accelerator, app development, boundary resource, englanninkieliset väitöskirjat, experimentation, grounded theory, mobile game success, startup

Tuomisto, Maiju

Design-based research: Educational chemistry card and board games Väitöskirja

Kemia, Helsingin yliopisto, 2018, ISBN: 978-951-51-4361-7.

Abstract | Links | BibTeX | Avainsanat: chemistry education, context-based learning, educational game design, englanninkieliset väitöskirjat, transfer of knowledge

Vahlo, Jukka

In gameplay: The invariant structures and varieties of the video game gameplay experience Väitöskirja

Folkloristiikka, Turun yliopisto, 2018, ISBN: 978-951-29-7169-5.

Abstract | Links | BibTeX | Avainsanat: englanninkieliset väitöskirjat

2017

Fuerst, Sascha

Entrepreneurial internationalization: A process perspective Väitöskirja

Kansainvälinen liiketoiminta, Turun yliopisto, 2017, ISBN: 978-951-29-6998-2.

Abstract | Links | BibTeX | Avainsanat: englanninkieliset väitöskirjat

Heiskanen, Maria

Problem gamblers and money: Unbalanced budgets and financial recovery Väitöskirja

Sosiaalitieteet, Helsingin yliopisto, 2017, ISBN: 978-951-51-3284-0.

Abstract | Links | BibTeX | Avainsanat: englanninkieliset väitöskirjat

Kari, Tuomas

Exergaming usage: Hedonic and utilitarian aspects Väitöskirja

Tietojärjestelmätiede, Jyväskylän yliopisto, 2017, ISBN: 978-951-39-6956-1.

Abstract | Links | BibTeX | Avainsanat: englanninkieliset väitöskirjat, exergames, exergaming, habits of playing, information systems usage, usage intentions, use continuance, user behaviour, user experience

Koivisto, Jaana-Maija

Learning clinical reasoning through game-based simulation: Design principles for simulation games Väitöskirja

Kasvatustiede, Helsingin yliopisto, 2017, ISBN: 978-951-51-3129-4.

Abstract | Links | BibTeX | Avainsanat: englanninkieliset väitöskirjat

Koivisto, Jonna

Learning clinical reasoning through game-based simulation: Design principles for simulation games Väitöskirja

Informaatiotutkimus ja interaktiivinen media, Tampereen yliopisto. , 2017, ISBN: 978-952-03-0550-5.

Abstract | Links | BibTeX | Avainsanat: englanninkieliset väitöskirjat, games, gamification, information systems, motivation

Korhonen, Vesa

High support need and minimally verbal children with autism: Exploration of technology-based research methodology and the case of attending to eyes Väitöskirja

Psykologia, Itä-Suomen yliopisto, 2017, ISBN: 978-952-61-2376-9.

Links | BibTeX | Avainsanat: englanninkieliset väitöskirjat

Matilainen, Riitta

Production and consumption of recreational gambling in twentieth-century Finland Väitöskirja

Talous- ja sosiaalihistoria, Helsingin yliopisto, 2017, ISBN: 978-951-51-3282-6.

Abstract | Links | BibTeX | Avainsanat: englanninkieliset väitöskirjat

Moisala, Mona

Brain activations related to attention and working memory and their association with technology-mediated activities Väitöskirja

Psykologia, Helsingin yliopisto, 2017, ISBN: 978-951-51-2979-6.

Abstract | Links | BibTeX | Avainsanat: englanninkieliset väitöskirjat

Myllymaa, Antti

The political economy of online gambling in the European Union Väitöskirja

Valtio-oppi, Helsingin yliopisto, 2017, ISBN: 978-951-51-2987-1.

Abstract | Links | BibTeX | Avainsanat: englanninkieliset väitöskirjat

Mäkinen, Liisa

Ludic surveillance: Examining mundane surveillance practices at the interface of control and play Väitöskirja

Yhteiskuntapolitiikka, Helsingin yliopisto, 2017, ISBN: 978-951-51-2590-3.

Abstract | Links | BibTeX | Avainsanat: englanninkieliset väitöskirjat

Männikkö, Niko

Problematic gaming behavior among adolescents and young adults: Relationship between gaming behavior and health Väitöskirja

Hoitotiede, Oulun yliopisto, 2017, ISBN: 978-952-62-1658-4.

Abstract | Links | BibTeX | Avainsanat: addictive behavior, adolescents, digital games, englanninkieliset väitöskirjat, health, internet gaming disorder, prevalence, young adults

Pasanen, Tero

Beyond the pale: Gaming controversies and moral panics as rites of passage Väitöskirja

Digitaalinen kulttuuri, Jyväskylän yliopisto, 2017, ISBN: 978-951-39-7152-6.

Abstract | Links | BibTeX | Avainsanat: digital games, englanninkieliset väitöskirjat, game studies, game violence, gaming controversy, gaming culture, moral panic

Reunanen, Markku

Times of change in the demoscene: A creative community and its relationship with technology Väitöskirja

Digitaalinen kulttuuri, Turun yliopisto, 2017, ISBN: 978-951-29-6717-9.

Abstract | Links | BibTeX | Avainsanat: englanninkieliset väitöskirjat

177 entries « 2 of 4 »